Zöld Akciócsoport

Bringával munkába, iskolába? Igen!

2022. szeptember 27. - Zöld Akciócsoport Nyíregyháza

Gyorsan körbekémlelve az ismerősi körömet, rájöttem, hogy nekem nagy számban vannak biciklivel munkába járó barátaim. De ezt a létszámot még van hova fokozni.

Sokan ugyanis nem tudják milyen élettani, környezeti hatásai vannak, természetesen pozitívak, a kerékpáros mozgásnak.

Meglepő, de létezik olyan tanulmány, ami például azt vizsgálta, hogy a suliba bicikliző gyerekek tovább tudnak az órákon koncentráltan figyelni, mint az autóval érkező társaik.

Na, de itt van még jó pár tény és ok, amiért érdemes bringára váltani.

• Fittebbek, egészségesebbek lehetünk. Egészen laza tempóval is egyéntől függően persze, de 400-750 kalóriát lehet elégetni biciklizés során.
  • Ha te is megérzed a rezsiköltség növekedését, a biciklizéssel drasztikusan csökkentheted a kiadásaidat, és nem utolsósorban a kibocsátásodat.
  • Kerékpározás során az autózáshoz viszonyítva 54-edére csökken a szén-dioxid kibocsátásunk. (Ami amúgy autóval, ha egyedül mennénk utaskilométerenként, körülbelül 5 gramm lenne.) Így tudunk tenni a tiszta levegőért, ami manapság nagy kincs. Magyarországon nagyjából 15.000 ember hal meg évente légszennyezés miatt. (Aki ebbe a témába jobba beleásná magát, érdemes felkeresnie a nyíregyházi Ne füstölj! Facebook csoportot.)
  • Manapság a dugók már mindennaposak a reggeli-délutáni csúcsforgalomban. Egyértelműen időt spórolunk, ha bringára váltunk. Nem beszélve az idegeskedésről, szorongásról amit egy rohanós napon még tetézni tud a csúcsforgalom. Jön-e időben a busz, ami egyébként zsúfolásig tele.
  • A kerékpározásnak stresszoldó hatása van, ezt megannyi tanulmány bizonyítja. Mire a munkába érünk, nemcsak jóformába kerülünk, hanem jó hangulatba is. Még egy pozitívum.
  • Ha kerékpározunk, még inkább fel tudjuk fedezni lakókörnyezetünket, mi az, ami változik. Egy újonnan nyitott boltot észreveszünk és akár be is tudunk térni. Naprakész információnk lesz a városunkról, lakóhelyünkről.

Ilyen hosszú lista után érdemes átgondolni, és váltani kerékpárra. Ráadásul szerencsések vagyunk, mert Nyíregyházán kiemelkedően sok bicikliutunk van, ahol biztonságosan kirándulhatunk, de közlekedjünk minél többen munkába is.

Találkoztunk az országosan megrendezésre kerülő „Bringázz a munkába és suliba!”, 2022. szeptember 22-én, csütörtökön.

A Kossuth Gimnázium előtt és a belvárosban össze lehetett futni a Zöld Akciócsoport önkénteseivel, akik ajándékot osztottak szét a biciklivel érkezők között.

Amik nagyon hamar elfogytak köszönhetően a szép számban munkába és suliba biciklizőknek.

Források:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.